Zuid-Afrika

Het land van uitgestrekte woestijnen, gebergtes, parelwitte stranden en ongerepte natuur. Het land waar je de Big Five in hun natuurlijke leefomgeving kunt spotten tijdens een safari en waar je ’s avonds kunt genieten van een heerlijke cocktail op de Signal Hill, waarnaar u  in slaap valt in één van de lodges van een luxueus hotel onder een prachtige sterrenhemel.

In 2014 zijn wij met een groep van 40 personen begonnen aan een unieke reis naar het prachtige Zuid-Afrika. Vanaf Amsterdam vlogen we met een vliegtuig van South African Airways naar Frankfurt en na een korte tussenlanding op het vliegveld van Frankfurt zijn we doorgevlogen naar Johannesburg.

Na de landing in Johannesburg zijn we per touringcar vertrokken naar Pilanesberg National Park. Waar we verbleven in het 4-sterren tellende Kwa Maritane Lodge, een prachtig onderkomen in dit bekende nationale park van Zuid-Afrika, gebouwd in Zuid-Afrikaanse landhuisstijl. Tijdens de eerste twee dagen in Johannesburg, hebben we met ons gezelschap diverse safari’s gemaakt in zowel gesloten als open terreinwagens en hebben we naast dineren in het restaurant, ook een heerlijke bush barbecue gehad.

Op de derde dag zijn we na het ontbijt per touringcar vertrokken naar het vliegveld van Johannesburg, om daar op het vliegtuig te stappen richting Kaapstad. Na landing in Kaapstad zijn we direct begonnen aan een adembenemende panoramatour door het prachtige landschap dat Kaapstad rijk is. ’s avonds dineerden wij in een restaurant gelegen aan het welbekende Waterfront. We verbleven het laatste deel van de reis in het 4-sterren tellende The Cullinan Hotel, met uitzicht op de tafelberg. Een elegant en tijdloos ingericht hotel met een heuse Big 5 Wine Cave, ideaal om unieke Zuid-Afrikaanse wijnen uit te proberen.

De volgende dag brachten we gezamenlijk een bezoek aan wijnregio Stellenbosch, waar we Neetlingshof hebben bezichtigd. Na een interessante lezing over het wijnlandgoed, genoten we van een heerlijke lunch op het prachtige landgoed dat Stellenbosch rijk is. Tegen het einde van de middag keerden we terug naar Kaapstad, waar we genoten van een exclusieve Sundowner (alcoholisch drankje) op de Signal Hill. ’s avonds genoten we van een heerlijk diner in het plaatsje Seapoint, waarna we moe maar voldaan in slaap vielen om op te laden voor de volgende dag.

Inmiddels was dag 5 aangebroken en brachten we de gehele dag door bij Kaap de Goede Hoop. Een prachtige plek, met een adembenemend uitzicht, rijk aan weelderige natuur en parelwitte stranden. ’s avonds genoten we van een afscheidsdiner in Gold Restaurant, waar de lokale bevolking de avond compleet maakte met traditionele dans en show.

De volgende dag was het tijd om de koffers weer in te pakken en te genieten van het laatste ontbijt en een afscheidslunch onder de Zuid-Afrikaanse zon. Aan het einde van de middag vlogen we vanaf Kaapstad met een tussenstop in Frankfurt terug naar Amsterdam.

Wat hebben we genoten, konden we maar terug….